top of page
  • Writer's pictureד״ר זאזא יעקבישוילי

קרדיו-אונקולוגיה: לא רק קשר אפידמיולוגי

קבוצת חוקרים מהטכניון פרסמה מאמר בכתב העת המכובד Circulation העוסק בקשר בין Cardiac Remodeling ללא אי-ספיקת לב להופעת גידולים סרטניים. לשם כך, הם גרמו להיפרטרופיה של שריר הלב על ידי היצרות מכנית של האאורטה בעכברים.


נסיוב מעכברים שעברו את הפרוצדורה הגבירו את שגשוג תאי הסרטן, הוכחה לכך ששינויים המו-דינמיים בלב עשויים להיות זרז להופעת סרטן. המשמעות של הממצא היא שאבחון מוקדם וטיפול מונע בשינויים מבניים בלב עשוי להפחית את הסיכוי להופעת מחלה ממארת.


המשמעות של הממצא היא שאבחון מוקדם וטיפול מונע בשינויים מבניים בלב עשוי להפחית את הסיכוי להופעת מחלה ממארת.

החוקרים מצאו קשר בין היצרות המסתם האאורטלי בדרגה קשה עד בינונית להארעות מחלה ממארת במסד נתונים של המעבדה לאקוקרדיוגרפיה בבי״ח כרמל, חיפה. חשוב לשים לב כי הקשר נמצא מובהק רק בקבוצת הגיל 40-60.


מאמר זה מוסיף מידע על סדרת מאמרים של קבוצה הולנדית de Boer ושות׳ שהצביעו על הקשר בין אי-ספיקת לב להופעת סרטן על סמך מחקרים ביו-כימיים. הקשר האפדימיולוגי בין אי-ספיקת לב להופעת סרטן הודגם לראשונה במאמרים של קבוצה מ-Mayo Clinic בהובלתו של החוקר הישראלי פרופ׳ טל חסין.


חברי הקבוצה החיפאית הוזמנו להציג את העבודה באחד מהמפגשים הוירטואלים העתידיים של הפורום לקרדיו-אונקולוגיה. ההודעה תצא לקראת האירוע.

 

למאמר המלא:

bottom of page